הדו"ח שהוגש לדרעי: נגד הפרדה במקום לימודים והצעת חוק שיוויון לחרדים

    ארי וידר | צילום: דוד זר No Comments on הדו"ח שהוגש לדרעי: נגד הפרדה במקום לימודים והצעת חוק שיוויון לחרדים
    16:33
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on האם מותר להשתזף בשמש בשבת? תלוי במטרה | הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם דרעי ימנע את ההפרדה בלימודים לגברים?

    נציבות השיוויון הגישה לשר הכלכלה ויו"ר ש"ס אריה דרעי את דו"ח לשיוויון הזדמנויות בעבודה, אולם מסתבר שהדו"ח טומן בחובו סעיפים שיפגעו באורחות המגזר החרדי, וספק אם השר אריה דרעי יוכל לאמץ אותם.

    כך למשל מוצע בדו"ח לאפשר למרצות להעביר קורסים בפני גברים חרדים על אף שהדבר נוגד לכאורה את אורחות חייהם.

    עוד המליצה נציבות השוויון בחוות דעתה לשנות את המסלולים המיועדים למגזר החרדי, בכל הנוגע להסדרי ההפרדה המנוגדים לחוק השוויון ולחוק איסור כניסה למקומות ציבוריים.

    לדבריהם "ייעוד מסלולים נפרדים לגברים ולנשים מהמגזר החרדי יוצר אפליה אסורה בתעסוקה והדרת נשים במרחב הציבורי, בניגוד לזכות לשוויון".

    בנוסף לכך התנגדה רשות השיוויון להצעת החוק שביקשה לקדם שילוב חרדים במגזר הציבורי.

    "עיגון חובת ייצוג הולם ושימוש בכלי של העדפה מתקנת כפי שהוצע בהצעת החוק אינו הכלי המתאים והראוי לקידום שילובה של האוכלוסייה החרדית בשוק העבודה ובמגזר הציבורי" נטען.

    "עם זאת, מכיוון שכיום השתתפות בני האוכלוסייה החרדית בשוק העבודה נמוכה באופן בלתי פרופורציונלי, נציבות השוויון המליצה לשקול פתרון זמני, מוגבל ומידתי שיאפשר את הגברת הייצוג של בני האוכלוסייה החרדית בשירות הציבורי, לדוגמא באמצעות תכנית להשמת חרדים בשירות המדינה, שתעוגן בהחלטת ממשלה. תכנית זו תהא, כאמור, זמנית, תציע מכסות מוגבלות מספרית של תקנים ייעודיים לאוכלוסייה החרדית ותגדיר במדויק את מאפייני האוכלוסייה הזכאית להשתתף בה".

    מוקדם יותר התפרסם כי השר דרעי אמר לנציבה כי לחרדים, לערבים, לנשים וליוצאי אתיופיה זכויות שוות בשוק העבודה וכי הוא מבקש להיות מעורב אישית בכל אירוע בו מתקיימת אפליה.

    מלשכתו של אריה דרעי נמסר בתגובה לאתר 'קול חי': "השר קיבל היום את הדו"ח מהנציבה לשוויון זכויות בתעסוקה והוא ילמד אותו ויפעל בהתאם".

    דוברו הוסיף כי "השר התחייב כי יפעל כנגד כל גילוי אפליה במקומות תעסוקה וכך הוא ינהג".



    0 תגובות